Thursday, March 6, 2014

kuvaamisesta, henkilökohtaisesti


Löysin tämän kuvan ihka ensimmäisestä valokuvausblogistani. Muokkasin sitä vähän, nyt se on epäluonnollisen värinen sekä kohisee. Mutta hienompi kuin alkuperäinen. Olen ärsyyyntymisen kiukkuvaiheessa, sietämätöntä. Ulkoinen kovalevy ei toimi, ei toimi, ei toimi enkä tiedä minne sijotan kaikki kuvani! Ja pelkään, että kuvani katoavat tuolta tai jostain syystä en saa niitä enää ikinä ulos sieltä. Ahdistaa.

Huomenna on ensimmäinen Body positivity -kuvaus, ja mun kanssa studioon on tulossa kolme kivaa tyyppiä. Tulee varmaan pitkä päivä, mutta oon tosi innoissani. Tarkoituksena on kuvata kuvattavan ehdoilla ja se on jotain ihan uutta! Aikaisemmin olen kovasti yrittänyt kehittyä kuvattavan ohjailussa ja no niin, neuvomisessa ja ohjaamisessa nimenomaan. Mutta nyt kuvattava itse sanelee mulle ja se on tietyllä tavalla jännittävää, mutta toisaalta myös äärimmäisen helpottavaa! Kerrankin myös näin. 

Tunnen olevain varsin etuoikeutetussa tilanteessa, että pääsen rakentamaan kuvattavan kanssa kaikkea hienoa, että kuvattavan puolelta tulee niin paljon. En osaa muodostaa tätä tunnetta sanoiksi, mutta tämä on jännää. Lisäksi tietysti jännitän hieman studiolaitteita. Eilen meillä oli Katse-lehden päähenkilön kuvaukset ja kuvattiin varmaan viidellä välähdyspäällä ja päivä oli monivaiheinen ja väsyttävä. Vaikka tosin tiedossa on kyllä hienoja kuvia.

2 comments:

Lasikasvo said...

Hahaa mä muistan niitä sun vanhoja valokuvia viel irc-galleriassa. Muokkaa niitä joskus huviksesi ja julkaise tänne, vois olla kiinnostavaa ^^

hildur katarina limén said...

Voi eiiii :---D Voisin kyllä! :b