Tuesday, April 24, 2012

Pikkuprinssi Tipsu ja Pikkukettu

Aamulla ovikello soi. Olin sekava, unessa. Kun heräsin oli eteisen lattialle pudonnut lappu, jossa kutsutaan frettiä kotiin. Vietiin se Viiman kanssa omaan kotiin. Se oli iloinen päästessään kotipesäänsä. Sillä on kotonaan (kaksi kerrosta ylempänä) seuranaan hamsteri, kissa ja koira. Suloinen eläintalous.

Olen todella väsynyt ja peloissani. Kirvelee oleminen ja eläminen, hengittäminen. Itkin ilosta kun tuollainen pieni näätäeläin kierteli kaarteli luokseni. Se oli kaikista rauhallisimmillaan minun sylissä, minuun se koski ekana, minun kättä se nuoli kun otin sen syliin, ettei se putoisi ikkunalaudalta. Se oli kova vipeltäjä. Sen nimi on Tipsu. Itse kutsuin sitä Prinssiksi. Se oli niin suloinen ja valloittava.

Omistajapoika puhui, että he myyvät kissan ja selitti jotain jostakin, en muista tarkkaan mitä. Mietin vain, että voi kunpa olisin voinut ottaa Tipsun mukaani omaksi prinssikseni. Voi kunpa se olisi voinut tassutella ympäriinsä asunnossani ja nukkua vieressäni. Onhan minulla Pikkukettu (Viima). Onneksi. Mutta hänkin on vihainen minulle, tai ainakin oli. Pettynyt kai. Olen väsynyt ja peloissani.

Tipsu levitti ympäriinsä kummallista hajua. Jälkeen päin sain tietää, että ahdistuessaan ja peloissaan ne levittävät anaalirauhasistaan jotain hajua, se lienee sitten sitä. Voi sitä voiton riemun tunnetta kun sain sen pikkuisen juomaan vettä. Ja kun se tuli syliini ja kiipesi Viiman olkapäältä minun olkapäälleni. Tipsulla oli hurja seikkailupäivä.

Toivon todella, että kaikki asiat järjestyvät. Haluaisin ihan hirmuisesti hankkia itselleni tuollaisen suloisen otuksen. Sitä ajatusta pitää maistella ja haistella. Se tuntuisi todella ihanalta omistaa sellainen. Se pitäisi hymyä yllä. 

Olen itkenyt. En saa nukuttua. Näen pahoja unia ja ne valtaavat mieleni eikä arkielämästä tunnu tulevan mitään. Kaikki on niin sekavaa. Onneksi Tipsu kävi. Onneksi Pikkukettu on vierelläni, vaikka olenkin aivan kamala.


Siinä Tipsu aamulla aikaisin. (aikaisin = minulle klo 9) Matkalla kotiin. Katsokaa Tipsua vain, ei minua, olen väsynyt. Ihana viimeinen yhteiskuva! Voi Tipsu!

No comments: